//Super Montella
Tutorial : Header Transparent
Friday 9 December 2011 | 09:18 | 0comments

Hello . hari nie saya nak buat tutorial header transparent . sape nak ? hihi . guna photoscape jea . disebabkan saya bosan yg sgt-2 bosan so saya nak buat lahh tutorial . biar penuh post saya nie . haha . okay , jum mula :

bagi sape-2 yg takde photoscape & gimp2 tu boleh download kat sini :

- Gimp2 -

okay , so sekarang kita dah boleh mula kan ? jom mula sayang-2 sekalian . hihi . mula-2 korang pergi dekat dekstop korang then pilih GIMP2 :


Width & Height tu terserah korang lahh nak buat berapa pun okay . Dah settle ? Klik OK . nanti dia akan keluar macam nie :

no ! belum siap lagi . nanti keluar kotak mcm nie pulak :

wait ! belum siap lagi . 


Okay siap . wait ! cuma di bahagian GIMP2 sahaja yg siap . dekat photoscape blom lagi . so jom mula buat header .
okay , now buka photoscape korang . then cari file yg korang save tadi . nanti dia akan keluar macam nie :


jangan risau . dia memang keluar warna putih sebab korang transparentkan tadi . 


faham tak ? kalau tak faham tanya . dah buat apa saya ajar ? nanti dia akan jadi macam nie :


haaaa , dia jadi macam nie . so comel kan ? hihi . 


kejap ! belum lagi sayang !


ikut jea lah apa yg saya ajar .


Klik NO okay ! jgn klik YES !


Dah klik save ? Okay bagus . so korang boleh upload dekat blog . jangan risau dia dah ditransparentkan . kalau tak caya cuba tengok .

p/s : kalau tak faham inform okay .












Older Post | Newer Post